Кратныя і долевыя адзінкі. Пераход да асноўных адзінак СІ

Государственное учреждение образования
"Обчинская базовая школа Любанского района"

РУС БЕЛ EN
Карта сайта Электронное обращение На главную

Меню

Главная
Skip Navigation Links

Календарь новостей

<<Апрель, 2024>>
пнвтсрчтптсбвс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Горячие новости

16.04.2024
Молодёжная ярмарка вакансий

подробнее...

08.04.2024
Республиканская профилактическая акция «Дом без насилия!»

подробнее...

21.03.2024
Мероприятия ГУО "Обчинская базовая школа Любанского района" в рамках Недели финансовой грамотности

подробнее...

15.03.2024
Единый урок посвященный Дню Конституции Республики Беларусь "Основной закон страны"

подробнее...

13.03.2024
Школьный этап конкурсных работ исследовательского характера

подробнее...

Cтатистика посещений

Яндекс.Метрика

 

Tэма: Кратныя і долевыя адзінкі. Пераход да асноўных адзінак СІ

Тып урока: камбінаваны.

Від урока:урок навучання ўменням і навыкам.

Мэта урока: пазнаёміць з паняццямі кратныя і долевыя адзінкі; навучыць пераводзіць у асноўныя адзінкі СІ.

Задачы урока:

а) адукацыйныя:

навучыць навыкам і ўменням пераводзіць у асноўныя адзінкі, паглыбіць веды аб фізічных адзінках.

б) развіваючыя:

навучыць вылучаць галоўнае, параўноўваць, абагульняць, аналізаваць, уменне паказаць міжпрадметную сувязь.

в) выхаваўчыя:

выхаванне асабістых якасцей, працаздольнасці, упэўненнасці, адказнасці, дабрасумленнасці.

Тып урока: вывучэнне новай тэмы

Абсталяванне: карткі “Цана дзялення”.

Структура ўроку:

Этап уроку

Форма дзейнасці

Час

1

Арг.момант

Стварэнне працоўнага становішча

2-3 мін.

2

Актуалізацыя ведаў

Тэст. Эўрыстычная гутарка

5 мін

3

Вывучэнне новага матэрыялу

Эўрыстычная гутарка

20 мін.

4

Замацаванне

Самастойнае выкананне заданняў па тэме

15мін.

5

Рэфлексія

Адказы на пытанні

2-3 мін.

 

Афармленне дошкі:

У класе: №2, №4

 

Д/з:§8, пр. 4 (1, 3, 5)

22.10.2012   Класная работа

Кратныя і долевыя адзінкі.

Пераход да асноўных адзінак СІ

 

 

 

 

 

Ход уроку:

1)Арганізацыйны момант.

Адказ на пытанні па дамашняй рабоце.

Праверка падрыхтаваннасці навучэнцаў да ўрока.

Праверка дамашняга задання.

2) Актуалізацыя ведаў.

Кантрольны тэст па матэрыялах папярэдняга ўроку (гл. дадатак № 1).

Мы з вамі гаварылі аб тым, што вакол нас знаходзіцца фізічныя целы. Што называецца фізічным целам (Любы прадмет называюць фізічным целам). Акрамя фізічных цел ёсць яшчэ такія аб’екты, якія не заўсёды магчыма выявіць з дапамогай органаў пачуццяў (палі). А што называецца фізічнай з’явай (змяненні, якія адбываюцца з фізічнымі целамі і палямі называюцца фізічнымі з’явамі). А як апісаць ўласцівасці фізічных цел і фізічных з’яў? (з дапамогай фізічных велічынь).

3) Вывучэнне новага матэрыялу.

Прывядзіце прыклады вядомых вам адзінак вымярэння масы, даўжыні і тэмпературы. (см, м, км, кг, г, мг, т, С, К, F).

З даўніх пор людзі сутыкаліся з неабходнасцю вызначаць адлегласці, даўжыні прадметаў, час, плошчу, аб'ёмы, масы і шматлікае іншае. Значэнне вымярэнняў узрастала па меры развіцця грамадства і развіцці навукі. А каб вымяраць, неабходна было прыдумаць адзінкі розных фізічных велічынь. Успомніце, як напісана ў падручніку: "Вымераць якую-небудзь велічыню - гэта значыць параўнаць яе з аднароднай велічынёй, прынятай за адзінку гэтай велічыні".

Фіз.велічыня гэта колькасная (лікавая) характарыстыка цела або рэчыва.

Яна абазначаецца літарамі лацінскага алфавіту, напрыклад:

- маса, - час, - даўжыня.

Любая фіз.велічыня, акрамя лікавага значэння, мае адзінкі вымярэння.

Напрыклад: На абгортцы шакаладкі напісана: "Маса 100 г".

Маса - гэта.. (фізічная велічыня)

100 - гэта…(лікавае значэнне)

г - грам - гэта… (адзінка вымярэння).

А зараз паспрабуйце самі:

Мой рост - 164 см.

Рост (даўжыня) - гэта… ( фізічная велічыня)

184 - гэта.., ( лікавае значэнне)

см - гэта..(адзінка вымярэння )

Такім чынам, калі мы вымяраем нейкую велічыню, мы параўноўваем яе з аднароднымі адзінкамі вымярэнняў.

Каб добра разумець адзін аднаго і была створаная Міжнародная сістэма адзінак (СІ), дзе кожнай велічыні прысвоілі сваю назву і адзінку вымярэння. (фарзац). Тут паказаныя ўсе фізічныя велічыні, і ў курсе фізікі 6 класа мы будзем іх вывучаць. Сёння ж звяртаемувагу на самыя галоўныя.Велічыні бываюць асноўнымі і вытворнымі. Запішы ў сшыткі адзінкі вымярэння асноўных фіз.велічынь:

Маса - кг (кілаграм), даўжыня - м (метр), час - з (секунда)

Але масу можна вымяраць яшчэ ... (у грамах, міліграмах, тонах). Вы ўжо вывучалі гэта ў курсе матэматыкі. А у якіх адзінках вымяраюць даўжыню? Час? Сістэму СІ завуць метрычнай. Гэта азначае, што праз асноўныя адзінкі модна атрымаць кратныя і долевыя адзінкі шляхам множання або дзялення: кратныя адзінкі – множаннем асноўнай адзінкі на 10, 100, 1000,…; долевыя – дзяленнем асноўнай адзінкі на 10, 100, 1000,… Пры рашэнні задач вы будзеце часцей за ўсе з асноўнымі адзінкамі СІ. Усе аднародныя велічыні звязаныя паміж сабою.

1 кілаграм = 1000 (103) г, 1 кіламетр = 1000 (103) м

1 міліграм = 0,001 г, 1 міліметр = 0,001м

Ёсць адмысловая табліца, якую выкарыстаюць для перакладу адзінак вымярэння.

4). Замацаванне.

Зараз разгледзім задачу, у якой пакажам як правільна пераводзіць фізічныя велічыні:

Задача 1:

Запішыце фізічныя велічыні ў парадку памяншэння іх значэнняў:

1)                 l1 = 0,12 км, l2 = 106 м, l3 = 248 дм, l4 = 2500 см, l5 = 1400 мм;

2)                 t1 = 1,5 сут, t2 = 21г, t3 = 2400 мін, t4 = 86400 с.

Рашэнне. Параўнаць, а затым запісаць у парадку памяншэння можна толькі значэнні аднародных фізічных велічынь, выражаных у адных аддзінках.

1)                 Выразім значэнні даўжынь у метрах (м).Для гэтага ўспомнім:

1 км = 1000 м;

1 дм = 0,1 м;

1 см = 0,01 м;

1 мм =0,001м.

Тады:

l1 = 0,12 км = 0,12 × 1000 м = 120 м;

l2 = 106 м;

l3 = 248 дм = 248 × 0,1 м = 24,8 м;

l4 = 2500 см = 2500 × 0,01 м = 25 м;

l5 = 1400 мм = 1400 × 0,001 м = 1,4 м.

Значыць, у парадку памяншэння значэнні даўжынь будуць запісаны наступным чынам: l1 = 0,12 км, l2 = 106 м, , l4 = 2500 см, l3 = 248 дм l5= 1400 мм.

Адказ: : l1 = 0,12 км, l2 = 106 м, , l4 = 2500 см, l3 = 248 дмl5 = 1400 мм.

Другі прыклад самастойна

Адказ:, t3 = 2400 мін,t1 = 1,5 сут, t4 = 86400 с,t2 = 21г.

Выстаўленне адзнак за урок.

Сёння на ўроку выдаведаліся шмат новага. Давайце яшчэ раз успомнім самае галоўнае.

5). Дамашняе заданне. §8, пр. 4 (1, 3, 5).

6). Рэфлексія:

Працягні сказ:

Зараз я ведаю…

І яшчэ я ўмею…

Цікава было б яшчэ пазнаць …