Прыметы паралелаграма

Государственное учреждение образования
"Обчинская базовая школа Любанского района"

РУС БЕЛ EN
Карта сайта Электронное обращение На главную

Меню

Главная
Skip Navigation Links

Календарь новостей

<<Апрель, 2024>>
пнвтсрчтптсбвс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Горячие новости

16.04.2024
Молодёжная ярмарка вакансий

подробнее...

08.04.2024
Республиканская профилактическая акция «Дом без насилия!»

подробнее...

21.03.2024
Мероприятия ГУО "Обчинская базовая школа Любанского района" в рамках Недели финансовой грамотности

подробнее...

15.03.2024
Единый урок посвященный Дню Конституции Республики Беларусь "Основной закон страны"

подробнее...

13.03.2024
Школьный этап конкурсных работ исследовательского характера

подробнее...

Cтатистика посещений

Яндекс.Метрика

 

Тэма: «Прыметы паралелаграма»

Мэты:

  • Разгледзeць прыметы паралелаграма і замацаваць атрыманыя веды ў працэсе рашэння задач.

Задачы:

ü    фармаванне ўменняў выкарыстоўваць прыметы паралелаграма пры  рашэння задач;

ü    развіццё лагічнага  мыслення, увагі, навыкаў самастойнай працы, навыкаў самаацэнкі;

ü    выхаванне цікавасці да прадмета, уменне працаваць у калектыве, культуры зносін.

Тып уроку: вывучэнне новага матэрыялу, першаснае замацаванне.

 

Ход урока:

  1. Арганізацыйны момант.

 Дабры дзень! Сёння на ўроку мы зноў будзем казаць пра паралелаграм. Мы сення пазнаемімся з прыметамі паралелаграма і навучымся іх выкарыстоўваць пры рашэнні задач. Дэвізам нашага ўроку будуць словы Ле Карбюзье: "Усё вакол - геаметрыя". Спачатку я хачу праверыць  узровень вашых ведаў па тэме "Паралелаграм і яго ўласцівасці".

Навучэнцам даецца 5 хвілін для паўтарэння, потым падручнікі закрываюцца, раздаецца папера для адказу.

  1. Праверка ведаў.Тэст разлічаны на 10 балаў. На выканання тэсту даецца 10 хвілін. 
  2. Вусная  работа.

Вазміце на парце ліст з малюнкам.

Заданне 1. Высвятліць, ці з'яўляецца дадзены чатырохкутнік паралелаграмам. Адказ абгрунтаваць.

(1 - 2 не з'яўляюцца паралелаграмамі, 3 - паралелаграмам па азначэнні, пачынаючы з чацвёртага, перад дзецьмі ўзнікае праблемная сітуацыя, бо па такіх дадзеных яны не могуць судзіць пра выгляд чатырохвугольніка).

Ці досыць ведаць толькі азначэння паралелаграмама, каб судзіць пра выгляд чатырохвугольніка? (адказ: не, недастаткова)

Такім чынам, мы з вамі падышлі да таго, што незаўсёды можна ўжыць азначэнне для распазнання паралелаграмама. Значыць, нам патрэбныя дадатковыя сцвярджэнні. Вось гэтым мы сёння на ўроку і займемся. Тэма ўроку: "Прыкметы паралелаграмама".

  1. Фізкультхвілінка.
  2. Тлумачэнне новага матэрыялу. (15 мін)

 У кожнага аб'екта ёсць свае ўласцівасці і прыметы. Скажыце, калі ласка, чым адрозніваюцца ўласцівасці ад прымет.

Давайце паспрабуем разабрацца ў гэтым пытанні на простым прыкладзе. Дадзены аб'ект - восень. Назавіце яго ўласцівасці… Яго прыметы…

Якімі сцвярджэннямі з'яўляюцца па адносіне адзін да аднаго ўласцівасць і прымета аб'екта? (адказ: адваротнымі)

Якія ўласцівасці ў курсе геаметрыі вы ўжо вывучалі? Сфармулюйце іх. (называюць некалькі)

Ці для любой ўласцівасці можна пабудаваць дакладнае адваротнае сцвярджэнне? (розныя адказы).

Праверым гэта на наступных уласцівасцях:

-      У раўнабедранным ірохвугольніку вуглы пры аснове роўныя.

-     Сума сумежных вуглоў роўная 180.

Паспрабуйце  сфармуляваць адваротнае для іх сцвярджэнне.

(Калі два вуглы трохвугольніка роўныя,  то ен раўнабедраны. Для другой ўласцівасці адваротнага сцвярджэння няма.)

Зрабіце выснову: ці для любой  уласцівасці можна пабудаваць дакладнае адваротнае сцвярджэнне? (не, не для любой)

Зараз, давайце вернемся да нашага чатырохвугольніка, успомнім яго ўласцівасці і сфармулюем адаротныя для іх сцвярджэння,   гэта значыць (адказ – прыметы паралелаграма). Такім чынам, тэма сённяшняга ўроку: "Прыметы паралелаграма ".

У сшытках запісываецца дата, классная работа і тэма занятка.

Такім чынам, назавіце ўласцівасці паралелаграма. (вучні называюць уласцівасці, на дошцы робіцца малюнак і коратка запісываецца ўласцівасць)

Сфармулюйце адваротныя ўласцівасцям сцвярджэння. (вучні фармулююць прыметы, настаўнік іх карэктуе і фармулюе паўторна)

 

Уласцівасці

Прыметы

1

 

 

2

 

 

Калі AD=BC, AD||BC, то гэта паралелаграм 

3

AB=DC, AD=BC

Калі AB=DC,AB=DC, то гэта паралелаграм 

4

 

5

DO=OB, AO=OC

Калі DO=OB, AO=OC, то паралелаграм.

 

Дакажам, гэтыяпрыметы. Першуюпрымету - падрабязна, другую -  сцісла, трэцью  - самастойна дакажыце дома.

  1. Першаснае замацаванне матэрыялу.

Вернемся з вамі да самага першага задання ўроку і зараз яшчэ разпаспрабуем адказаць на тое ж самае пытанне: З'яўляецца дадзены чатыровугольнік паралелаграмам? (яшчэ дадаецца картка з заданнем)

(адказы: 4 - па першай прымеце, 5 - не, 6 - не, 7 - па другой прымеце, 8 - па трэцяй прымеце, 9 -  не).

 

Рашаецца задача № 38.

          

  1. Вынік уроку. Заданне на дом. (2 мін)

Такім чынам, падвядзём вынік сённяшняга ўроку. Адкажыце, калі ласка, на мае пытанні:

1)      Якімі сцвярджэннямі з'яўляюцца па стаўленні адзін да аднаго ўласцівасць і прымета аб'екта?

2)      Сфармулюйце прыметы паралелаграма?

3)      Для чаго патрэбныя нам прыметы паралелаграма?

Дамашняе заданне: §2, доказ  трэцяй прыметы скончыць, № 36, № 40

  1. Рэфлексія. (1 мін.)

Мы сёння пазнаеміліся з прыметамі паралелаграма, даказалі іх і мне хочацца даведацца, як вы зразумелі матэрыял уроку?

а.                 Я ўсе добра зразумеў, мне было цікава.

б.                Мне ўсе зразумела, але матэрыял не заўседы цікавы.

в.                 Я не ўсе зразумеў, але мне было цікава.

г.                 Я нічога не зразумеў і на уроке нудзіўся.