Тэма: «Прыметы паралелаграма»
Мэты:
- Разгледзeць прыметы паралелаграма і замацаваць атрыманыя веды ў працэсе рашэння задач.
Задачы:
ü фармаванне ўменняў выкарыстоўваць прыметы паралелаграма пры рашэння задач;
ü развіццё лагічнага мыслення, увагі, навыкаў самастойнай працы, навыкаў самаацэнкі;
ü выхаванне цікавасці да прадмета, уменне працаваць у калектыве, культуры зносін.
Тып уроку: вывучэнне новага матэрыялу, першаснае замацаванне.
Ход урока:
- Арганізацыйны момант.
Дабры дзень! Сёння на ўроку мы зноў будзем казаць пра паралелаграм. Мы сення пазнаемімся з прыметамі паралелаграма і навучымся іх выкарыстоўваць пры рашэнні задач. Дэвізам нашага ўроку будуць словы Ле Карбюзье: "Усё вакол - геаметрыя". Спачатку я хачу праверыць узровень вашых ведаў па тэме "Паралелаграм і яго ўласцівасці".
Навучэнцам даецца 5 хвілін для паўтарэння, потым падручнікі закрываюцца, раздаецца папера для адказу.
- Праверка ведаў.Тэст разлічаны на 10 балаў. На выканання тэсту даецца 10 хвілін.
- Вусная работа.
Вазміце на парце ліст з малюнкам.
Заданне 1. Высвятліць, ці з'яўляецца дадзены чатырохкутнік паралелаграмам. Адказ абгрунтаваць.
(1 - 2 не з'яўляюцца паралелаграмамі, 3 - паралелаграмам па азначэнні, пачынаючы з чацвёртага, перад дзецьмі ўзнікае праблемная сітуацыя, бо па такіх дадзеных яны не могуць судзіць пра выгляд чатырохвугольніка).
Ці досыць ведаць толькі азначэння паралелаграмама, каб судзіць пра выгляд чатырохвугольніка? (адказ: не, недастаткова)
Такім чынам, мы з вамі падышлі да таго, што незаўсёды можна ўжыць азначэнне для распазнання паралелаграмама. Значыць, нам патрэбныя дадатковыя сцвярджэнні. Вось гэтым мы сёння на ўроку і займемся. Тэма ўроку: "Прыкметы паралелаграмама".
- Фізкультхвілінка.
- Тлумачэнне новага матэрыялу. (15 мін)
У кожнага аб'екта ёсць свае ўласцівасці і прыметы. Скажыце, калі ласка, чым адрозніваюцца ўласцівасці ад прымет.
Давайце паспрабуем разабрацца ў гэтым пытанні на простым прыкладзе. Дадзены аб'ект - восень. Назавіце яго ўласцівасці… Яго прыметы…
Якімі сцвярджэннямі з'яўляюцца па адносіне адзін да аднаго ўласцівасць і прымета аб'екта? (адказ: адваротнымі)
Якія ўласцівасці ў курсе геаметрыі вы ўжо вывучалі? Сфармулюйце іх. (называюць некалькі)
Ці для любой ўласцівасці можна пабудаваць дакладнае адваротнае сцвярджэнне? (розныя адказы).
Праверым гэта на наступных уласцівасцях:
- У раўнабедранным ірохвугольніку вуглы пры аснове роўныя.
- Сума сумежных вуглоў роўная 180.
Паспрабуйце сфармуляваць адваротнае для іх сцвярджэнне.
(Калі два вуглы трохвугольніка роўныя, то ен раўнабедраны. Для другой ўласцівасці адваротнага сцвярджэння няма.)
Зрабіце выснову: ці для любой уласцівасці можна пабудаваць дакладнае адваротнае сцвярджэнне? (не, не для любой)
Зараз, давайце вернемся да нашага чатырохвугольніка, успомнім яго ўласцівасці і сфармулюем адаротныя для іх сцвярджэння, гэта значыць (адказ – прыметы паралелаграма). Такім чынам, тэма сённяшняга ўроку: "Прыметы паралелаграма ".
У сшытках запісываецца дата, классная работа і тэма занятка.
Такім чынам, назавіце ўласцівасці паралелаграма. (вучні называюць уласцівасці, на дошцы робіцца малюнак і коратка запісываецца ўласцівасць)
Сфармулюйце адваротныя ўласцівасцям сцвярджэння. (вучні фармулююць прыметы, настаўнік іх карэктуе і фармулюе паўторна)
|
Уласцівасці
|
Прыметы
|
1
|
|
2
|
|
Калі AD=BC, AD||BC, то гэта паралелаграм
|
3
|
AB=DC, AD=BC
|
Калі AB=DC,AB=DC, то гэта паралелаграм
|
4
|
|
5
|
DO=OB, AO=OC
|
Калі DO=OB, AO=OC, то паралелаграм.
|
Дакажам, гэтыяпрыметы. Першуюпрымету - падрабязна, другую - сцісла, трэцью - самастойна дакажыце дома.
- Першаснае замацаванне матэрыялу.
Вернемся з вамі да самага першага задання ўроку і зараз яшчэ разпаспрабуем адказаць на тое ж самае пытанне: З'яўляецца дадзены чатыровугольнік паралелаграмам? (яшчэ дадаецца картка з заданнем)
(адказы: 4 - па першай прымеце, 5 - не, 6 - не, 7 - па другой прымеце, 8 - па трэцяй прымеце, 9 - не).
Рашаецца задача № 38.
- Вынік уроку. Заданне на дом. (2 мін)
Такім чынам, падвядзём вынік сённяшняга ўроку. Адкажыце, калі ласка, на мае пытанні:
1) Якімі сцвярджэннямі з'яўляюцца па стаўленні адзін да аднаго ўласцівасць і прымета аб'екта?
2) Сфармулюйце прыметы паралелаграма?
3) Для чаго патрэбныя нам прыметы паралелаграма?
Дамашняе заданне: §2, доказ трэцяй прыметы скончыць, № 36, № 40
- Рэфлексія. (1 мін.)
Мы сёння пазнаеміліся з прыметамі паралелаграма, даказалі іх і мне хочацца даведацца, як вы зразумелі матэрыял уроку?
а. Я ўсе добра зразумеў, мне было цікава.
б. Мне ўсе зразумела, але матэрыял не заўседы цікавы.
в. Я не ўсе зразумеў, але мне было цікава.
г. Я нічога не зразумеў і на уроке нудзіўся.